Khamis, 10 Februari 2011

ORANG PAKAI TUDUNG MEMANG MACAM TU..

Perghhhh..ayat memang tak boleh blah!!!! Rasa cam nak penampar jer mulut pompuan promoter tu. Walaupun masalah dia tidak ada kena mengena dengan aku tapi ape kes dan hak dia nak label orang yang pakai tudung!

Aku memang tak nak masuk campur, apa masalah dia. Tapi kalau dah cakap kuat-kuat (tanpa guna pembesar suara) 

"Orang pakai tudung memang macam tu.."

sampai menarik perhatian orang lain untuk tengok awak..apa hal? Jual hp tak laku ker dik? Atau lepas puas customer tanya itu ini, mereka tak jadi beli hp ngan awak? As customer, mereka ada hak untuk membuat keputusan. Takkan tanya jer konfem kena beli!

Bila terdengar jer ayat tak blah dia tu, secara automatik aku terpandang pada dia. Udah la makeup mengalahkan opera cina, mata bercolour-colour, rambut dah warna air tanah merah, memang tak kontra langsung dengan kulit awak yang gelap tu. Serius aku kasi komen sebab itu yang aku nampak, tapi tak tahulah pula kalau dia perasan dah lawa habis penampilannya.

Rasa aku orang yang pakai tudung at least dia orang pakai tudung. Ikut salah satu perkara yang wajib dalam agama Islam. Mereka dah ada satu point kebaikkan. 

Cuba lihat diri awak. Dah lah tak bertudung, suka memburuk-burukkan  pelanggan ditambah dengan tiada keikhlasan dalam menjalankan kerja. Andai dihati ada niat ikhlas, awak akan cari dan belajar tektik untuk pikat hati pelanggan. Mungkin hari ini mereka hanya bertanya. Mana tahu esok lusa mereka membeli dari awak. 

Rezeki tu kerja AllahSWT. Cakap siang, pandang-pandang. Aku dah terlihat peribadi pompuan tu..nak g tahu kawan-kawan, jangan berurusan dengan kedai tu sebab pompuan tu mulut jahat. Banyak lagi kedai lain yang mesra pelanggan. Kan dah jadi bahan dalam blog aku..


2 ulasan:

Adlan berkata...

Salam..

hui..emo nyer anda..^^'
kalau macam tuh laa perangai..haishh..
pedulikan jer la kedai tuh..nampak sangat la tak ikhlas nak kerja..agaknyer die dah fed up takde orang nak beli..asyik tanyer jer..hehe..tu mulut yang agak keceluparan di situ..huhu

actually die patot tahu---> customer always right!=)
have a nice day~

R E A D.. berkata...

En.Adlan..yer ker saya emo? huhu..customer always right. Dia lupa pepatah tu..