Sabtu, 12 Februari 2011

P.H.D (PENYAKIT HASAD DENGKI)

Semalam sempat terjah blog GreenAppleKu (klik yer) dan ada entri virus dengki yang di blogkan. Memang betul seperti apa yang di'entri'kan oleh GA. Pelik betul dengan orang yang tak habis-habis dengki kat orang lain ni. 

Celik mata jer, dalam kepala orang P.H.D ni..(agaknyalah)..


"Ishhh..cemburunya aku dengan blogger otai ni. Camna boleh ramai pula yang suka baca blog dia pada hal tah apa-apa yang ditulisnya. Asyik-asyik gambar dia makan, gambar dia dalam paper, pergi bercuti pun nak tulis gak. Dengkinya aku, dengkinya aku.."

Em..dalam dengki-dengki tu pun, P.H.D kena ni terjah juga blog yang mereka dengki sebab nak tahu apalah agaknya blogger otai tu nak merapu kali ni! Lama kelamaan boleh terkena penyakit juga orang yang ada P.H.D. ni.

Kepada yang dengki, fikirlah secara waras, orang yang korang dengki tu..tetap cam tu juga, mereka tetap teruskan terbit artikel, traffik mereka tetap mantop, follower makin bertambah dan rezeki mereka tetap dimurahkan. Kamu pula, tidur malam tak lena, hati tak tenang, muka tension jer. Dari korang berterusan seperti itu, lebih baik korang berubah. Buang sifat dengki sebab tak der faedahnya. 

2 ulasan:

Fariq berkata...

elakkan kontrolbesi.. tingkatkan periuk nasi..

Kenapa Perempuan Selalu Dijadikan Contoh.

Nick name R E A D.. berkata...

Betul tu Fariq, periuk nasi kita lebih penting.