Selasa, 15 Februari 2011

SEGMEN CERITA PENGALAMAN SEMPENA MAULIDUL RASUL


Korang buat apa sempena cuti Maulidul Rasul ni? Ada yang sertai perarakkan tak? Meh ler cerita dalam blog saya ni. Pengalaman korang dari mula sampai akhir time korang join perarakkan sempena Maulidul Rasul. Tak kisahlah zaman sekolah dulu-dulu ker. Zaman 'u' ker, mahupun waktu sekarang saat korang sudah melangkah ke alam pekerjaan.

Teringat saya pada zaman persekolahan dulu-dulu. Walaupun terpaksa join sebab dah dipaksa oleh cikgu-cikgu, memang satu kenangan yang indah, sekali dalam seumur hidup. Nasib baik cikgu paksa. Kalau tak konfem tak dapat lah saya merasa berarak sempena Maulidul Rasul. Penat, letih kaki, menahan kepanasan cahaya mentari dan part yang paling best, dapat berkenal-kenalan. Huhu..

Tapi hari ini, sempena Maulidul Rasul..bangun pagi, teruja nak tengok tv siapa yang dicalonkan sebagai tokoh untuk tahun ini. Semua calon 'otai' dalam bidang dan kepakaran sendiri. Lepas tu, saya up date blog dan terpandang ada entri terbaru dari zack zukhairi. Oh..dah jadi cikgu tuisyen rupanya blogger otai ni. Tahniah kerana menjadi pendidik anak bangsa. Subjek yang diajar pun memang mencabar minda. Nak tahu sujek apa..ehm..klik sini untuk terjah blog beliau. 

Okaylah dah masuk lunch time, perut pun dah bagi signal..nak nasi. See you all later. Muahh..

0 ulasan: