Ahad, 13 Februari 2011

FRUST SIKIT-SIKIT KIRA OKAY

Salam ceria semua. Kepada anda yang rasa kurang semangat nak ceria, bawa-bawalah ceria juga agar hilang sedikit punca yang buat anda rasa kurang ceria. 

"Em.. cakap memang senang, tapi camna nak ceria? Aku tengah frust ni!"

Ada satu cadangan yang pantas, jom tengok kartun. Banyak kartun yang ada. Garfiel Show, Tom and Jerry, Upin dan Ipin mahupun kartun-kartun lain yang santai. Janganlah pula tonton kartun-kartun yang ganas. Yang ada aksi bertumbuk, bergaduh tu semua buat serabut kepala jer.

Ada satu lagi cadangan, pergi jalan-jalan lihat pemandangan yang indah. Lihat laut, lihat bukit, tak pun lihat awan. Tapi ini pun masalah juga sebab kalaulah anda tengah frust disebabkan kekasih anda curang pada anda, tengah anda layan tengok laut kononnya nak cari ketenangan, tiba-tiba ternampak pula bekas kekasih anda tengah gelak dan geli-geli dengan orang baru. Dari nak mencari ketenangan terus jadi gaduh besar pula!

Hm..jalan yang selamat, kalau tengah frust, duduk sahaja dalam rumah, layan kartun, layan program motivasi diri, program agama. Moga hati yang tengah frust, terubat. Bila masuk waktu solat, terus pergi sembahyang. Mengadu pada AllahSWT, anda tengah frust, mohon tenangkanlah jiwa anda, kuatkanlah semangat anda, minta diampunkan segala dosa-dosa anda, mohon supaya anda berjaya melalui 'ujian hidup' dengan jayanya.

Saya pun tengah frust juga ni, sebab terpaksa tukar imej blog. Saya sayang sangat imej blog sebelum ini, tapi bila iklan nuffnagg keluar di leaderboard, habis tertutup tajuk blog. Dah tak nampak cantik dan mencacatkan penampilan blog saya. Walaupun sayang, frust, tapi dah jodoh saya dengan imej tersebut tak panjang. Buat setakat ini, ini sahajalah imej blog terbaru yang dapat saya buat. 

Em..ada sesiapa nak tolong reka header blog saya tak?


0 ulasan: